markedsføring på de sociale medier

Hjælp til markedsføring på de sociale medier?

Kunne din virksomhed godt bruge lidt hjælp til markedsføring på de sociale medier? Specielt i denne tid, er det vigtigt at skabe og bevare en online tilstedeværelse. Mange er stadig hjemme, og de sociale medier bruges derfor langt flittigere end ellers.

Markedsføring på de sociale medier

De sociale medier er blevet et særligt vigtigt sted at markedsføre sig som virksomhed. Mens de mere traditionelle medier som TV, magasiner, udendørs plakater osv møder lidt sværere tider, så bruges de digitale medier i langt højere grad. Som virksomhed ved du at det er vigtigt at være der hvor dine kunder er. Teknologien har jeg gjort at rigtig mange mennesker i næsten alle aldersgrupper, er på en eller anden form for socialt medie. Derfor er det også vigtigt for din virksomhed med markedføring på de sociale medier.

Hvilke SoMe kanaler bør du benytte?

Danmark er et af de lande med allerflest facebook brugere ift. indbyggere. Især er det baby boomer generationen der kan fanges her. Andre store spillere, som rammer de lidt yngre målgrupper, er Instagram og TikTok. Det er vigtigt at finde ud af hvor netop din virksomheds målgrupper befinder sig. Har du meget at gøre med B2B, så er det måske LinkedIn som vil være jeres foretrukne platform.

Er din virksomhed meget international, så kan det være at Twitter er det mest oplagte sociale medie at kommunikere med jeres målgruppe på. Det kan også være at Youtube er det medie som fungerer bedst. Mulighederne er mange, og det gælder om at vælge ud, så du rammer din målgruppe bedst muligt. Markedsføring på de sociale medier er en vigtig faktor, men det er absolut ikke ligegyldigt hvilke platform du vælger at markedsføre dig på.

Hvor starter man lige?

Det kan være fint nok at være opmærksom på at markedsføring på de sociale medier er vigtigt, men den fejl mange virksomheder begår, er at de begynder at være lidt aktive på forskellige platforme, uden at have en strategi for det. En Social Media strategi og en content calendar er vigtige redskaber, når man ønsker at markedsføre sig på de sociale medier.

Det kan selvfølgelig være lettere sagt end gjort, og derfor er der også virksomheder som specialiserer sig i netop dette. Det kan godt betale sig at hyre en ekstern virksomhed til at hjælpe med jeres online tilstedeværelse. De kan nemlig hjælpe med at lægge en strategi for markedføring på de sociale medier, samt målrette annoncerne så de passer til din målgruppe