webbureau

Vi hyrede webbureau til de digitale opgaver

Har du overvejet at gøre brug af et webbureau i din virksomhed? Jeg var af den holdning, at vi da måtte kunne klare de web relaterede opgaver internt i virksomheden. Det viste sig dog at være langt mindre bekosteligt at hyre et ekstern firma til det, end at ansætte et helt team kun til web.

Webbureau blev løsningen for os

Selvfølgelig skal man gøre op med sig selv, hvad der er den bedste løsning for netop ens egen virksomhed. For os var det virkelig mere fordelagtigt at hyre et eksternt webbureau til at stå for de digitale opgaver. Min virksomhed producerer og sælger hjælpemidler inden for plejeområdet, og selvom vi har en lille marketing afdeling (på to mand), så viste de digitale opgaver sig at kræve et dybere kendskab til web og digital. Vores marketing team er skide dytige til at producere salgsmateriale og udarbejde flyers i photoshop osv, men de har bare ikke erfaringen inden for hjemmeside optimering, SEO og sociale medier.

Først sad vores team selv med de sociale medier, fordi vi som så mange andre virksomheder, mente det var vigtig vi fik en tilstedeværelse på de platforme. Vi har dog også fundet ud af at det kræver mere end blot at lægge et par billeder og lidt tekst op hist og her. Vi synes nemlig ikke vi fik det helt store engagement fra de platforme. Da vi i virksomheden langt om længe blev enige om at kontakte et webbureau, fandt vi jo så ud af hvad det virkelig kræver. Vi havde først nogle rigtig fine korrespondenter med bureauet, som klargjorde hvor der var behov for forbedringer, og forklarede os præcis hvad de kunne hjælpe os med.

Hjælp til SoMe, SEO og Adwords

Det er nu knap tre år siden vi første gang rakte ud til et webbureau, og vi har brugt dem lige siden. Det gode ved at hyre et eksternt firma til opgaver, er bla. at vi som virksomhed ikke sidder med dem som fuldtidsansatte i vores virksomhed. Vi kontakter dem når vi har brug for hjælp til opgaver, og i perioder har de også haft faste ‘tjanser’ for os.

Det som vi har brugt webbureau og deres ekspertise til er bl.a. at få optimeret vores hjemmeside, så den er blevet mere brugervenlig og overskuelig. Den er desuden også blevet søgemaskine optimeret, hvilket betyder at vi nu er lettere at finde frem til online.

Ligeledes har de hjulpet os med Google Adwords og sociale medier. De har undersøgt hvilke sociale medie platforme det er mest passende for os at være tilstede på, og ud fra det udarbejdet en content plan. På den måde ved vi nu præcis hvor og hvornår vi skal lægge indhold op, og vi har også en guideline for hvilket slags content vi skal lægge op.